Ga naar de inhoud
Centrum 16 22

Centrum 16•22

Zelf•Bewust•Samen•Leven

  • Actueel
  • Over ons
  • Contact
  • Vind ons op linkedin
Thema's
Thema's
X
Onze aktiviteiten voor onderwijs en andere organisties zijn gekoppeld aan de volgende thema's:
Seksuele & relationele vorming
Preventie
Mediawijsheid
Identiteit
Participatie
Sociaal emotionele ontwikkeling
Sociale veiligheid
Toekomstoriëntatie
Weerbaarheid

Geplaatst op 30 december 201820 augustus 2019 door wp.beheerder

Leerlingenraad

Leerlingenraad, conferenties en workshops

Voor wie
Scholen in het basisonderwijs (groep 7 en 8)
Scholen in het voortgezet onderwijs (klas 1 t/m 6)

De praktijk
Inhoud (enkele voorbeelden):

A. Opzetten van een leerlingenraad
Hulp bij het opstarten van een leerlingenraad. Een docent die de leerlingenraad wil gaan begeleiden wordt begeleid tijdens de opstartfase. Aan de orde kunnen komen: Hoe groot moet de leerlingenraad worden? Hoe vinden we de juiste kandidaten? Hoe organiseren we verkiezingen?

B. Begeleiding leerlingenraad
Een vormingswerker bezoekt de vergaderingen van de leerlingenraad, helpt en adviseert hen, vooral op procedureel vlak. Hoe soepel verloopt de vergadering? Hoe benader je de schoolleiding en je eigen achterban?

C. Training leerlingenraad
Centrum 16•22 organiseert op aanvraag van de school of de leerlingenraad specifieke trainingen voor de leerlingenraad. Bijvoorbeeld: onderhandelen, contact met de achterban, deelnemen aan de MR.

D. Eenmalige activiteit
De school wil op een bepaald moment van het jaar een activiteit organiseren waar de leerlingen zelf actief aan meewerken en een bijdrage aan leveren. School kan zelf niet de (juiste) mensen vrijmaken of wil specifieke begeleiding voor de leerlingen. Voorbeelden: open podium, eindfeest, lustrum.

E. Schooloverstijgende activiteit
Centrum 16•22 is gespecialiseerd op het gebied van kinder- en jongerenparticipatie. Regelmatig organiseren wij in samenwerking met andere instellingen schooloverstijgende evenementen zoals een jaarlijkse conferentie voor leerlingenraden, scholierendebatten enz.

Resultaten

  • Leerlingen nemen deel aan besluitvorming binnen de school.
  • Leerlingen leren vaardigheden die hiervoor nodig zijn zoals: vergaderen, debatteren, beslissen en organiseren.
CategorieënParticipatie, Trainingen

Bericht navigatie

Vorig berichtVorige Kim & Flapoor (in jouw klas)
Volgend berichtVolgende De Rupsenclub

Recente berichten

  • Vacature Senior Financien & Personeel
  • Vacature raad van toezicht
  • Week van de Lentekriebels van 20 t/m 24 maart 2023
  • Maand van de Liefde 2023
  • Wij zijn jarig en vieren dat graag met jou!

Recente reacties

    Archieven

    • december 2024
    • maart 2023
    • januari 2023
    • oktober 2022
    • juli 2022
    • januari 2021
    • februari 2020
    • juli 2019
    • april 2019
    • maart 2019
    • februari 2019
    • januari 2019
    • december 2018
    • oktober 2018
    • september 2018
    • augustus 2018

    Categorieën

    • Geen categorie
    • Seksuele & relationele vorming
    • Preventie
    • Mediawijsheid
    • Identiteit
    • Participatie
    • Sociaal emotionele ontwikkeling
    • Sociale veiligheid
    • Toekomstoriëntatie
    • Weerbaarheid
    • Actueel
    • Evenementen
    • Lesmateriaal
    • Trainingen

    Meta

    • Login
    • Berichten feed
    • Reacties feed
    • WordPress.org
    • Start pagina
    • actueel
    • over ons
    • contact
    • vind ons op facebookvind ons op facebook
    In de maak

    Wij zijn, zoals jullie ons kennen, altijd onderweg en in bedrijf. Onze website wordt onder handen genomen. In het voorjaar is onze nieuwe website fris, fruitig…en live!